Wyzwanie na Granie nr 7 - Paradiddle - Aggie Trzeszczak



W dzisiejszym wyzwaniu mam dla Was 3 rodzaje paradiddla:

- pojedynczy paradiddle (PLPP LPLL)
- podwójny paradiddle (PLPLPP LPLPLL)
- potrójny paradiddle (PLPLPLPP LPLPLPLL)



Łącząc je ze sobą powstaje kombinacja, dzięki której w jednym ćwiczeniu możemy pracować nad rozkładanie akcentów na zestawie, frazowaniem i niezależnością.


Po zagraniu 4 taktów kolejny obieg zaczynamy od lewej ręki, co powoduje dodatkowe utrudnienie, ale pozwala nam ćwiczyć równomiernie obie ręce.



Etap 1:

naucz się i ćwicz osobno pojedynczy, podwójny i potrójny paradiddle

Etap 2:

zagraj je w kombinacji (połączone ze sobą), spróbuj grać i liczyć na głos, lub grać tą kombinację do muzyki

Etap 3 - NAJWAŻNIEJSZY!


Zagraj tą kombinację po swojemu, zobacz co można z nią zrobić i zrób to!



Może będziesz chciał rozłożyć ją między ręce i nogę, może zagrasz to jako rytm rozłożony na hi-hacie i werblu z różnymi stopami.

Mam nadzieję, że ten punkt wyjścia będzie dla Was początkiem do Waszych interpretacji.

Dlaczego to takie ważne? Co ma na celu seria wyzwanie na granie? Ma pokazać, że nie sztuką jest odegrać pattern, efekty i najlepszy rezultat osiągniesz wtedy, kiedy jedną rzecz przerobić na wszystkie sposoby, zobaczysz co z niej możesz wycisnąć. 

W konsekwencji nie uczymy się grać tylko powierzchownie, odgrywać ćwiczenia, ale przenosimy je na wyższy poziom, który pozwala nam dodawać od siebie rzeczy, a dzięki temu stają się bardziej twórcze i muzykalne.

Patrząc na poprzednie odpowiedzi na wyzwania i interpretacje, które od Was dostaliśmy widać, że każdy z nas gra je inaczej, robi inne ciekawe wariacje. To moim zdaniem w muzyce jest najważniejsze - żeby przez to co gramy wyrażać siebie.

Odpowiedzi na to wyzwanie (link do Waszego filmu ) możecie wrzucać w tym komentarzu lub na facebooku. Najciekawsze opublikujemy, a autorów zaprosimy na Warsaw Drum Festival 2016.


Agnieszka Trzeszczak


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz