Dziennik Perkusisty - Oskar Podolski -



Groove oparty na szesnastkach w metrum 4/4. 
Pewnego dnia w sali wpadł mi do głowy pomysł na zagranie tego samego ale w triolach szesnastkowych. 


Efekt był zaskakujący.







Wyzwanie na Granie nr 7 - Paradiddle - Aggie Trzeszczak



W dzisiejszym wyzwaniu mam dla Was 3 rodzaje paradiddla:

- pojedynczy paradiddle (PLPP LPLL)
- podwójny paradiddle (PLPLPP LPLPLL)
- potrójny paradiddle (PLPLPLPP LPLPLPLL)



Łącząc je ze sobą powstaje kombinacja, dzięki której w jednym ćwiczeniu możemy pracować nad rozkładanie akcentów na zestawie, frazowaniem i niezależnością.


Po zagraniu 4 taktów kolejny obieg zaczynamy od lewej ręki, co powoduje dodatkowe utrudnienie, ale pozwala nam ćwiczyć równomiernie obie ręce.



Etap 1:

naucz się i ćwicz osobno pojedynczy, podwójny i potrójny paradiddle

Etap 2:

zagraj je w kombinacji (połączone ze sobą), spróbuj grać i liczyć na głos, lub grać tą kombinację do muzyki

Etap 3 - NAJWAŻNIEJSZY!


Zagraj tą kombinację po swojemu, zobacz co można z nią zrobić i zrób to!

Wyzwanie na Granie

Dołącz do naszej grupy i rzuć nam wyzwanie: https://www.facebook.com/groups/312900308844336/


Dziennik Perkusisty - Tomek Żaba Mądzielewski

Tomek Mądzielewski (Mrozu)
Kreatywne sposoby ćwiczenia akcentów
1. Sticking np. z podręcznika Stick Control strony 5,6,7
2. Akcenty grane początkowo na werblu zamieniamy na inny dowolny instrument np: tom, floortom. Możemy zamienić również na stopę (wyjdą z tych ćwiczeń ciekawe chopsy)
3. Przed każdym akcentem możemy zagrać pojedynczą przedtnutkę , żeby wyszedł nam flam np. (l'RLR p'LRL)
4. Nie zapominamy o nogach prawa może grać ćwiartki lub unison. Lewa równe ćwiartki lub akcenty na 1,2,3 nutę z trioli 
5. Metronom gra bardzo wolne tempo na początek (najważniejsza jest dokładność wykonania ćwiczeń oraz sticking) 
Można pokombinować żeby metronom grał np. Półnuty albo wyłączał się w trzecim takcie na takt. 

Na pewno uda wam się wymyślić jeszcze coś kreatywnego !


Życzę wam dużo pozytywnej energii w nowym roku!


Zapisy na lekcje u Rafała Dutkiewicza

W Nowym Roku przyjmuje uczniów na lekcje indywidualne u Rafała Dutkiewicza w Drum Academy Warszawa.

Rafał jest naszym nauczycielem już od 2 lat. Po powrocie z Drummers Collective w Nowym Jorku jego kariera rozwija się w zawrotnym tempie. Możecie go usłyszeć w składzie z Pauliną Przybysz SONAR SOUL. Na stałe współpracuje też z grupą SKALPEL. Podczas Warsaw Drum Festival Rafał opowiadał o edukacji za granicą.


Jeśli szukacie nauczyciela, który może pomóc Wam w polepszeniu techniki rąk, zna i gra różne gatunki muzyczne i posiada całą masę inspiracji prosto z NOWEGO JORKU to Rafał jest dobrym wyborem.


Poniżej wideo zespołu Skalpel, za bębnami Rafał Dutkiewicz 

Dziennik Perkusisty - Ania Żukowska - Podsumowanie roku

Koniec roku 2015 tuż tuż, więc dzielę się z Wami moimi perkusyjnymi postanowieniami noworocznymi:
1) większy, lepszy Warsaw Drum Festival 2016!;
2) więcej kursów, warsztatów i klinik w Drum Academy
3) mniej słodyczy, więcej potu i łez, bo tylko tak rodzą się wielkie rzeczy;
4) min. 30 min ćwiczeń dziennie (każdy trening krótszy niż 30 min skutkuje wrzuceniem złotówki do słoika z napisem "Moje Wymarzone Warsztaty Perkusyjne 2016);
5) przeanalizuję swoje umiejętności (szczerze!), wybiorę jedną rzecz, która sprawia mi najwięcej trudności i nauczę się jej.

Nigdy nie chciało mi się ćwiczyć rudimentów,  więc wybierałam sobie utwór muzyczny,  który pasował mi tempem i metrum i do niego grałam jedynki czy dwójki- zawsze to jakieś urozmaicenie. Ostatnio jednak przy małej ilości czasu jestem fanką ćwiczeń, które łączą w sobie kilka rzeczy. To ćwiczenie to po prostu bit złożony z dwójek. Jednocześnie ćwiczymy rudiment, koordynację, kreatywność, a także mięśnie, które reagują inaczej w zależności od bębna.



/anko

Już  w poniedziałek 11.01 kolejny dziennik perkusisty tym razem Tomek Mądzielewski (Mrozu) zdradzi nam nad czym pracuje..


Dziennik Perkusisty - Tomasz Zachara - Drum Academy Warszawa



W mojej orkiestrze bardzo często gramy swinga. Chcąc lepiej poznać ten gatunek i tym samym stać się w nim wiarygodnym, sięgnąłem po szkołę Daniela Glassa. Rozpisany niżej rytm jest fragmentem utworu Viva Las Vegas zespołu Royal Crown Revue w którym Daniel grał przez większość swojej kariery.  

Link do całej lekcji dostępny poniżej: