Jak ćwiczyć? (część 2)
Kilka sposobów jak efektywnie ćwiczyć. Te metody sprawdziły się u mnie, mam nadzieję, że pomogą też Tobie.
W grze na bębnach nie ma reguł i zasad. Jedno jest pewne: nie ma drogi na skróty. Ćwicząc warto pamiętać, że każde uderzenie to kolejny krok do przodu.
To 7 prostych zasad, które mogą pomóc Ci w szybki sposób zobaczyć postępy i rezultaty:
Agnieszka Trzeszczak
W grze na bębnach nie ma reguł i zasad. Jedno jest pewne: nie ma drogi na skróty. Ćwicząc warto pamiętać, że każde uderzenie to kolejny krok do przodu.
To 7 prostych zasad, które mogą pomóc Ci w szybki sposób zobaczyć postępy i rezultaty:
- Zapisz swoje muzyczne cele i pod tym kontem ustal priorytety ćwiczenia.
- Napisz plan ćwiczeń na miesiąc, tydzień i każdy dzień.
- Realizuj go i bądź konsekwentny. ĆWICZ DO SKUTKU - kończ zadania i skreślaj je ze swojej listy.
- Ćwicz tak jakby od tego zależało Twoje życie, jakbyś właśnie był na przesłuchaniu do wymarzonego zespołu. Nie oszczędzaj się, człowiek z reguły jest leniwy i wykorzystuje tylko niewielki procent swoich możliwości.
- Ucz się 3 nowych rzeczy każdego dnia - ciekawość i odkrywanie nowych rzeczy daje wielką satysfakcję i będzie pchało Cię do dalszego działania.
- Zamiast grać to co umiesz pracuj nad tym co sprawia Ci największą trudność. Zamiast sobie ułatwiać, wymagaj od siebie, utrudniaj sobie, ale trzymaj się ustalonego planu. Zaoszczędzisz dużo czasu i szybko zobaczysz postępy.
- NIE PODDAWAJ SIĘ. Pamiętaj: za każdym razem kiedy się "pomylisz" jesteś w miejscu, gdzie to co grasz jest dla Ciebie wyzwaniem, to miejsce to znak dla Ciebie, że idziesz w dobrym kierunku. Nie przestawaj, rób swoje z determinacją i zaangażowaniem i daj sobie czas na rozwój.
Agnieszka Trzeszczak
Thomas Lang Drumming Bootcamp w Warszawie
Z wielką przyjemnością ogłaszamy - Thomas Lang Drum Camp - po raz pierwszy w historii będzie w Polsce!!!
Od 4 do 6 X w Hear Studio w Warszawie!!
Po kilku miesiącach przygotowań udało się!!! To pierwsza tego typu impreza w naszym kraju. 3 dni intensywnych ćwiczeń po 8 h pod okiem mistrza - Thomasa Langa!!!
DrumAcademy.pl jest głównym organizatorem wydarzenia.
Dziękujemy za pomoc sklepowi Pro Drum w Warszawie, Hear Studio i magazynowi Perkusista i portalowi BEATIT.pl.
Dla uczestników będzie do wygrania, zestaw 3-drożnych monitorów dousznych Own Fidelity i duże zniżki na sprzęt perkusyjny!
Zapisy i rejestracja na:
Jesli nie posiadasz karty kredytowej lub konta paypal, rejestrować można się:
- w sklepie Pro Drum w Warszawie (info@prodrum.pl, płatność gotówką)
- mailowo pod adresem trzeszczak@gmail.com, płatność przelewem na konto Drum Academy.
więcej w zakładce THOMAS LANG - DRUM CAMP , zapraszamy!
Tak wyglądały Camp'y w innych krajach:
A tu słynne solo Thomasa:
DrumAcademy.pl
Nasza oficjalna strona www już działa! A to nasze logo!
Krótkie wytłumaczenie dlaczego " since 1983" .. Ta data to dedykacja dla moich rodziców. To dzięki nim mogę robić w życiu to co kocham i to dzięki nim od 1983 roku w moim sercu bije rytm i ciągle gra muzyka.
Za logo wielkie podziękowania dla mojego brata.
Mam nadzieję, że Wam się podoba.
Tak jak zapowiadałam w filmie na YouTube (http://youtu.be/P-dHS6lM8oI "agnieszka trzeszczak - Blog 2" ) szykuję dla Was niespodzianki. Na dniach ogłoszenie pierwszej z nich. Już się nie mogę doczekać!!!
Jak ćwiczyć? (część 1)
Często dostaję pytanie "ile godzin grasz?".
Każdy z nas, bębniarzy, jest inny i ma swoje sposoby ćwiczenia. Niektórzy ćwiczą "po 10 godzin" dziennie, inni mówią, że nie ćwiczą, ale w ciągu dnia słuchają muzyki, analizują ją i grają, mimo, że nie mają poczucia, żeby "ćwiczyli".
Tak to wygląda u mnie:
Staram się ćwiczyć codziennie. Z tym bywa różnie. Są tygodnie kiedy jestem w rozjazdach i teoretycznie nie ma gdzie ćwiczyć, ale są i takie tygodnie kiedy są próby, trzeba nauczyć się nowego materiału, do tego nagrać coś w studiu, wtedy za bębnami jestem właściwie non stop. Przy nagraniach Szymona Majewskiego próby zaczynaliśmy od 6 rano, a całe nagranie kończyło się około 23, 24 w nocy. Przyrastałam do mojego perkusyjnego stołka, więc czasem fajnie było usiąść gdzieś obok na podłodze i pograć na kolanie.
Wracając do ćwiczenia, dla mnie nie jest najważniejsze ile godzin gram, ale jak gram. Czasem nie trzeba nic grać, wystarczy pójść na dobry koncert, spotkać się z ciekawymi ludźmi, przeczytać interesujący wywiad. Człowiek dostaje taki zastrzyk energii, że starcza mu na cały miesiąc. To staram się robić każdego dnia - szukać nowych inspiracji - wtedy czas na salce leci nie zauważony.
Mimo to, pytanie "ile godzin grasz" nie jest bezzasadne. Malcolm Gladwell na podstawie badań przeprowadzonych na studentach Akademii Muzycznej w Niemczech udowodnił, że wystarczy 10 000 godzin, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedzinie.
Wojtek Pilichowski cały czas powtarzał: "10 lat po 10 godzin", coś w tym jest, ale ja mam zasadę: pracuj krótko, ucz się szybko:)! Nie ilość ma znaczenie, a jakość.
Więcej o tym jak ćwiczyć efektywnie przeczytacie też na moim blogu pod linkiem:
"Jak ćwiczyć efektywnie"(www.agnieszkatrzeszczak.pl)
Każdy z nas, bębniarzy, jest inny i ma swoje sposoby ćwiczenia. Niektórzy ćwiczą "po 10 godzin" dziennie, inni mówią, że nie ćwiczą, ale w ciągu dnia słuchają muzyki, analizują ją i grają, mimo, że nie mają poczucia, żeby "ćwiczyli".
Tak to wygląda u mnie:
Staram się ćwiczyć codziennie. Z tym bywa różnie. Są tygodnie kiedy jestem w rozjazdach i teoretycznie nie ma gdzie ćwiczyć, ale są i takie tygodnie kiedy są próby, trzeba nauczyć się nowego materiału, do tego nagrać coś w studiu, wtedy za bębnami jestem właściwie non stop. Przy nagraniach Szymona Majewskiego próby zaczynaliśmy od 6 rano, a całe nagranie kończyło się około 23, 24 w nocy. Przyrastałam do mojego perkusyjnego stołka, więc czasem fajnie było usiąść gdzieś obok na podłodze i pograć na kolanie.
Wracając do ćwiczenia, dla mnie nie jest najważniejsze ile godzin gram, ale jak gram. Czasem nie trzeba nic grać, wystarczy pójść na dobry koncert, spotkać się z ciekawymi ludźmi, przeczytać interesujący wywiad. Człowiek dostaje taki zastrzyk energii, że starcza mu na cały miesiąc. To staram się robić każdego dnia - szukać nowych inspiracji - wtedy czas na salce leci nie zauważony.
Mimo to, pytanie "ile godzin grasz" nie jest bezzasadne. Malcolm Gladwell na podstawie badań przeprowadzonych na studentach Akademii Muzycznej w Niemczech udowodnił, że wystarczy 10 000 godzin, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedzinie.
Wojtek Pilichowski cały czas powtarzał: "10 lat po 10 godzin", coś w tym jest, ale ja mam zasadę: pracuj krótko, ucz się szybko:)! Nie ilość ma znaczenie, a jakość.
Więcej o tym jak ćwiczyć efektywnie przeczytacie też na moim blogu pod linkiem:
"Jak ćwiczyć efektywnie"(www.agnieszkatrzeszczak.pl)
Dlaczego powstała DRUM ACADEMY
Żyję z muzyki. Kiedyś było to moim marzeniem - robić to co kocham i móc się z tego utrzymać.
Jak udało mi się to osiągnąć? Droga nie była łatwa ani krótka. To czego się do tej pory nauczyłam staram się przekazywać dalej - dlatego powstała Akademia. Niech to będzie miejsce wspólnej inspiracji.
Ja też byłam i nadal jestem ciekawa jak moi ulubieni bębniarze ćwiczą, jakie mają spostrzeżenia i rady. Cały czas umawiam się na lekcje, czasem piszę do nich maila.
Od jakiegoś czasu sama takie maile dostaje. Główne tematy i pytania dotyczą: perkusyjnych porad, jak ćwiczę, mojego pobytu w USA, jak wyglądały lekcje u Virgil'a Donati'ego, jak trafiłam do zespołu Wojtka Pilichowskiego czy Kayah, jak wyglądała praca w Szymonie Majewskim, jak nawiązać współpracę endorserską z firmami, jak utrzymać się z grania w Polsce... Staram się pomagać i odpisywać. Na tym blogu opowiem o tym wszystkim.
Może te informacje przydadzą się Tobie i pomogą Ci w osiągnięciu Twoich celów.
1) Wszystko jest w Twoich rękach.
2) Wszystko co robisz, rób na 100%.
3) Jesteś zdolniejszy niż Ci się wydaje - wymagaj od siebie, uwierz, że stać Cię na więcej:
Już w kolejnym blogu dowiecie się co się stało i gdzie jest moja pierwsza perkusja, jak ćwiczę i jakie rady dał mi sam Chris Dave.
A już teraz w naszej facebook'owej grupie kolejna partia ćwiczeń z mojego Perkusyjnego Notatnika.
Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.
Agnieszka Trzeszczak
P.S. To rozgrzewka, którą pokazał mi kiedyś Tomek Łosowski, w filmiku prezentuje ją mistrz PETER ERSKINE
Aaron Spears w Polsce
Aarona nie trzeba przedstawiać żadnemu perkusiście. To co zagrał na festiwalu Modern Drummer powaliło perkusyjny Świat na kolana. Na swoich 3-ch pokazach w Grodzisku pokazał klasę - to nie tylko świetny muzyk, ale i bardzo miły człowiek.
Dziękuję za zaproszenie od DW DRUMS Polska. Fakt, że gramy na bębnach tej samej firmy zobowiązuje, dlatego w moim perkusyjnym notatniku często wykorzystuję jego zagrywki, poniżej jedna z nich, kilka zdjęć ze spotkania i krótkie wideo.
W moim perkusyjnym notatniku, między innymi to przejście Aarona, czyli kolejne WYZWANIE NA GRANIE!
Subskrybuj:
Posty (Atom)